Suzuki – pilnpiedziņas eksperts ar teju 50 gadu pieredzi

1970. gadā mēs izstrādājām pirmo pilnpiedziņas modeli – sākotnējo Jimny LJ10. Kopš tā laika mēs esam pilnveidojuši savas tehnoloģijas, lai piedāvātu braucējiem aizraujošu, baudāmu un pārliecinošu braukšanu. Liekot lietā iegūto teju 50 gadu pieredzi, mēs esam pārskatījuši mūsu pilnpiedziņas tehnoloģiju, nodēvējuši to par AllGrip, lai nodrošinātu vēl lielāku uzticamību, apmierinātību un plašāku redzējumu visiem mūsu klientiem.

 

AllGrip Auto ļauj saglabāt mierīgu prātu ikdienas braucienos, īpaši braucot pa slideniem vai apsnigušiem ceļiem. Ar viskozā sajūga pilnpiedziņas sistēmu griezes moments tiek automātiski pievadīts aizmugurējiem riteņiem, kolīdz automobilis konstatē, ka kāds no priekšējiem riteņiem zaudē saķeri ar ceļu.

 

AllGrip Auto modeļi

 

Pastāvīgi ieslēgts viskozais sajūgs

Piedziņas jaudu sadala viskozais sajūgs (hidrauliskais sajūgs) ar augstas viskozitātes silikona eļļu, kas novietots aizmugurējā diferenciāļa priekšpusē. Ja priekšējie un aizmugurējie riteņi sāk griezties ar atšķirīgu ātrumu, šī atšķirība izraisa silikona eļļas sakaršanu un izraisa tās izplešanos. Silikona eļļas izplešanās radītais spiediens iedarbina daudzdisku sajūgu, kas pievada griezes momentu aizmugurējiem riteņiem.

 

Saķeres kontrole

Šī funkcija* nodrošina gludu braukšanas uzsākšanu uz ceļiem, kas ir slideni no sniega vai dubļiem. Ja kāds ritenis izbuksē, sistēma to ātri piebremzē, vienlaikus pievadot vairāk jaudas pretējās puses ritenim, kā arī uzlabo saķeres atgūšanu, ierobežojot dzinēja griezes momenta zudumus ar vilces kontroles palīdzību.
* Pieejama tikai Ignis.

 

AllGrip Select nodrošina labu degvielas ekonomiju, ļaujot autovadītājam izvēlēties kādu no četriem braukšanas režīmiem. Elektroniski vadāmā pilnpiedziņas sistēma ar braukšanas režīmu izvēli darbojas ar vienkāršu piespiežamu un grozāmu slēdzi, kas ļauj vadītājam pielāgot braukšanas īpašības ceļa segumam vai apstākļiem.

 

AllGrip Select modeļi

 

Pilnpiedziņas vadība

Vadība ar atgriezenisko saiti, ko izmanto standarta pastāvīgās pilnpiedziņas transportlīdzekļos, novirza griezes momentu uz aizmugurējiem riteņiem, kad konstatēta priekšējo riteņu izslīdēšana. Tāpat kā atgriezeniskās saites vadība, pilnpiedziņas vadība piedāvā arī apsteidzošo vadību, kas paredz izslīdēšanu, vadoties pēc ceļa seguma, uzdotās gāzes, stūres leņķa un citiem faktoriem, un pievada griezes momentu uz aizmugurējiem riteņiem vēl pirms izslīdēšanas. Tā vietā, lai reaģētu pēc tam, kad saķere ir jau zaudēta, tā palīdz to nepieļaut un tādā veidā uzlabo stabilitāti.

 

Sinerģiskā transportlīdzekļa dinamikas kontrole

Šī funkcija stabilizē braukšanu, pārraugot braukšanas apstākļus ar stūres leņķa sensoru un pagriešanās ātruma sensoru un saskaņoti kontrolējot pilnpiedziņas vadību un stūres pastiprinātāja vadību. Tā pielāgo stūres pastiprinātāja jaudu un pareizi sadala griezes momentu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, novēršot iespējamo sānslīdi vēl pirms ESP kontroles iejaukšanās, un palīdz nodrošināt braukšanas stabilitāti. Tā nav paredzēta braukšanas veiktspējas un vadāmības pagriezienos uzlabošanai.

 

Elektroniskā stabilitātes programma (ESP)

ESP ir optimāli pielāgota katram braukšanas režīmam.
SPORT režīmā ESP mazina vilces kontroles efektivitāti, lai autovadītājs vairāk justu, ka kontrolē automobili pats.
SNOW režīmā ESP ļauj vilces kontrolei aktīvi darboties, lai nodrošinātu maksimālu stabilitāti.
LOCK režīmā ESP palīdz izkustināt iestigušu automobili, izmantojot vilces kontroles sistēmu, bremzējot riteņus, kas griežas bez saķeres un padotu vairāk griezes momenta tiem riteņiem, kam ir saķere ar segumu.
Vienlaikus tā ierobežo griezes momenta pazemināšanu, lai tā pietiktu automobiļa izkustināšanai.

ESP ir Daimler AG reģistrēta prečzīme.
Dzinēja griezes momenta samazinājums, bremzējošie riteņi un to bremzēšanas spēks var atšķirties atkarībā no braukšanas apstākļiem. ESP būtībā ir sistēma, kas palīdz uzlabot braukšanas stabilitāti. Ja izbuksēšana vai sānslīde pārsniedz saķeres robežu starp riepām un ceļa virsmu, ESP® joprojām darbosies, taču var nebūt efektīva.

 

Piedziņas vadība

Lai palielinātu braukšanas prieku, sporta režīmā tiek kontrolēta arī piedziņas sistēma. Tas paaugstina pie zemiem un vidējiem dzinēja apgriezieniem pieejamo griezes momentu, padarot braukšanu aizraujošāku.

 

AllGrip Pro piedāvā izcilas spējas bezceļos, ļaujot vadītājam piepildīt savu piedzīvojumu kāri un veiksmīgi tikt galā ar izaicinājumiem. AllGrip Pro pilnpiedziņas sistēma ar reduktoru apmierinās pat profesionāļu prasības attiecībā uz braukšanas īpašībām, lai varētu ātri reaģēt un manevrēt, braucot sarežģītā apvidū.

 

AllGrip Pro modelis

Pieslēdzamā pilnpiedziņa

Pieslēdzamās pilnpiedziņas sistēmā sadales kārba atrodas starp piedziņas vārpstām, kas nāk no priekšējā un aizmugurējā diferenciāļa. Tā ļauj pārslēgties no divu riteņu piedziņas uz pilnpiedziņu, kad nepieciešams. Pilnpiedziņas režīmā sistēma tieši savieno priekšējos un aizmugurējos riteņus, ļaujot vienmērīgi sadalīt dzinēja jaudu starp visiem četriem riteņiem bez jaudas zudumiem.